.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عدم مخالفت محیط زیست با احداث کارخانه کک سازی

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با احداث واحد کک سازی در شهرستان سوادکوه هیچ مخالفتی ندارد اما ضوابط سازمان اقتضاء می کند که نگاه آمایشی به مناطق داشته باشیم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ، رسول علی اشرفی پور در همایش محیط زیست ، اصلاح الگوی مصرف که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد، اظهار کرد: بی تردید در مسیر توسعه اجتماعی اقتصادی، منابع انسانی ، منابع مالی و منابع طبیعی هزینه می شود و آنچه که در این مسیر مهم است بهره وری در مدیریت است.

وی تصریح کرد: اگر در مولفه های مختلف مدیریتی بهره وری مناسب وجود نداشته باشد ، بی تردید شاهد نابودی و اتلاف سرمایه ها خواهیم بود و به عبارتی دیگر اسراف در منابع انسانی ، مالی و نابودی منابع طبیعی بوجود خواهد آمد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: اسراف در منابع انسانی ، مالی و منابع طبیعی همان اسرافی است که مقام معظم رهبری امسال را سال حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف نامیدند.

علی اشرفی پور افزود: کارایی و اثر بخشی از مقوله های مهم بهره وری است و در بحث مدیریت بهینه و مناسب برای رسیدن به توسعه حائز اهمیت است.

وی مولفه محیط زیست را یکی از مهمترین مولفه ها در مدیریت توسعه دانست و کرد: باید با برنامه ریزی صحیح ، ضمن احداث صنعت و اشتغال زایی ، بتوانیم ارکان های زیست محیطی را نیز حفظ نماییم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ارتقاء فرهنگ زیست محیطی ، ایجاد تعهد اجتماعی و توجه به ضوابط و مقررات زیست محیطی را از مهمترین پارامترهای بهره وری نظام مدیریت محیط زیست و منابع طبیعی عنوان کرد.

علی اشرفی پور با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی و ایجاد تعهد اجتماعی ، افزود: همه افراد جامعه باید در قبال حفظ محیط زیست ادای تکلیف کنند و برای ایجاد تعهد اجتماعی باید فضیلت های فردی و اجتماعی را بارور نماییم.

وی اظهار کرد: توزیع 570 هزار کارت همیار محیط زیست به همراه بروشورهای زیست محیطی برای کلیه دانش آموزان استان در 2 سال متوالی ، 18 هزار و 750 نفر ساعت آموزش زیست محیطی در مدارس استان ، 9 نفر ساعت آموزش خانوارها در خصوص تفکیک زباله از مبداء و مدیریت زیست محیطی روستاها با همت شوراها ، دهیاریها و بخشداریهای استان و 4 هزار و 646 نفر ساعت آموزش شوراها و دهیاران استان مازندران براساس تفاهم نامه میان رئیس شوراهای اسلامی کشور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور در 2 سال گذشته از عملکرد این اداره کل در بخش ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و باروری فضیلت های فردی و اجتماعی است .

علی اشرفی پور در ادامه افزود: به دلیل تعامل خوبی که میان اداره کل حفظت محیط زیست مازندران و مدیران واحدهای صنعتی و خدماتی استان و همینطور سازمان صنایع و معادن استان بوجود آمد ، در سال 87 ، 5 واحد صنعتی و 7 واحد خدماتی استان موفق شدند به عنوان واحد صنعتی و خدماتی سبز کشور برگزیده شوند .

وی ادامه داد: استان مازندران در سال های 85،86 و 87 رتبه اول و برتر واحدهای صنعتی و خدماتی سبز کشور را بدست آورد که این موفقیت ها نشانگر شکوفایی فضیلت های فردی و اجتماعی در بخش واحدهای صنعتی و خدماتی استان مازندران است.

علی اشرفی پور همچنین یادآور شد: از سال گذشته برای اولین بار انجمن واحدهای صنعتی و خدماتی سبز کشور در استان مازندران تشکیل شد که در حال حاضر اساسنامه این انجمن مراحل نهایی ثبت خود را طی می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران هدف از تشکیل این انجمن را توجه به دغدغه های زیست محیطی و استفاده از تجربیات فنی و موفقیت های زیست محیطی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز استان دانست.

علی اشرفی پور با اشاره به ماده 105 قانون برنامه سوم تنفیذی در ماده 71 قانون برنامه چهارم توسعه اجتماعی اقتصادی کشور ، گفت: تهیه گزارشات ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه های عمرانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در خصوص احداث واحد کک سازی در شهرستان سوادکوه گفت: در دور اول سفر هیات دولت به استان مازندران احداث واحد کک سازی در شهرستان سوادکوه به تصویب رسید و سازمان حفاظت محیط زیست نیز با احداث این واحد در شهرستان سوادکوه هیچ مخالفتی ندارد اما ضوابط سازمان اقتضاء می کند که نگاه آمایشی به مناطق داشته باشیم.

علی اشرفی پور افزود: خوشبختانه در دور دوم سفر هیات دولت به استان نیز مقرر شد؛ مطالعات گزارشات اثرات ارزیابی زیست محیطی واحد کک سازی تهیه شود و طی بازدید کارشناسی سال گذشته ، 4 منطقه برای احداث واحد کک سازی در منطقه سوادکوه مشخص شد که پس از تهیه و بررسی گزارشات اثرات ارزیابی زیست محیطی ، یک منطقه برای احداث نهایی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران هدر رفت منابع را بزرگترین اسراف دانست و افزود: بزرگترین اصلاح الگوی مصرف باید در بخش محیط زیست و منابع طبیعی صورت گیرد و باید تلاش کنیم این منابع با حداقل تخریب و حداقل آلودگی در خدمت مسائل توسعه اجتماعی اقتصادی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی هاشم پور رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران نیز در این همایش اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 874 واحد صنعتی بهره بردار در استان وجود دارد که علاوه بر استان مازندران در سطح کشور و بین الملل تاثیر گذارند.

وی با اشاره به وجود 35 شهرک و ناحیه صنعتی در استان ادامه داد: در شهرستان سوادکوه 3 شهرک و یک ناحیه صنعتی وجود دارد که با تلاش مسئولان منطقه و استان بزودی ساخت ناحیه صنعتی زیرآب و شهرک صنعتی تخصصی فولاد انجام می گیرد.

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران افزود: صنعت استان در سفر هیأت دولت به مازندران وارد مرحله نوینی از فعالیت های خود شده است و محدودیت استقرار صنایع بزرگ و مادر از استان مازندران برداشته شده است.

هاشم پور گفت: در بسته های سیاستی و نظارتی نظام بانکی کشور مقرر شد تا در سالجاری 35 درصد از منابع استان مازندران به صنعت اختصاص یابد که نشان از رویکرد نوین دولت نهم به عرصه تولید و صنعت به عنوان یکی از بزرگترین فاکتورهای توسعه و اشتغال کشور است.

وی تصریح کرد: اینک زمان آن فرارسیده تا با همدلی ، همگرایی ، هم فکری و همراهی یکدیگر ، ورود صنعت به استان را به نحوی که شایسته استان مازندران است ، هموار و زمینه های توسعه و اشتغال استان را فراهم نماییم.

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران حفظ محیط زیست را به حکم عقل و قانون بر همه افراد جامعه فرض دانست و گفت : سازمان صنایع و معادن و محیط زیست استان ، همراه با هم و درکنار هم و با یک تفکر واحد قرار دارند و باید تلاش کنیم تا صنایعی که با قابلیت ها و استعدادهای استان منطبق است شناسایی و در استان احداث شوند.

هاشم پور ، تدوین استراتژی توسعه صنعتی و معدنی استان ، افزایش نقش صنعت در قانون برنامه پنجم توسعه و راه اندازی اتاق راهنمای سرمایه گذاران در استان را از مهم ترین رویکرد و برنامه های این سازمان در سال اصلاح الگوی مصرف دانست.

وی از امضاء تفاهم نامه ای میان اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران و سازمان صنایع ومعادن استان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه ، مشکلات و ابهامات موجود در بعضی از واحدهای صنعتی مرتفع و فرآیند توسعه صنعتی استان با رعایت و اجرای ملاحظات زیست محیطی تسریع می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.